loading...
کنترلی کردن درب آپارتمان
یاسر جعفری بازدید : 49 چهارشنبه 04 تیر 1399 نظرات (0)

 

شروع از (1998-2005)
در سال 1998 ، یك سال پس از بازگشت جابز به اپل ، اپل كامل
McMint را معرفی كرد ، طرحی جدید كه اکثر استانداردهای اپل مانند SCSI و ADB را حذف کرد و آنها را با دو درگاه USB جایگزین کرد. اگرچه از نظر فنی قابل توجه نبود ، اما این یک ویژگی نوآورانه جدید داشت: یک پوسته پلاستیکی شفاف که به رنگ های سفید و آبی موجود بود. 800000 سیستم iMac در سال 1998 فروخته شد. این اولین سال از سال 1993 اپل بود. در سال 2001 ، اپل سیستم عامل Mac OS X را معرفی کرد که مبتنی بر NextStep است و مبتنی بر آن است. سیستم عامل X به دلیل پایداری و قابلیت اطمینان بالا ، همراه با یک ویژگی امنیتی و رابط کاربری منحصر به فرد Unix و استفاده آسان از آن ، برای مشتریان و متخصصان شناخته شده بود. در اواخر سال 2001 ، اپل اولین iPad را معرفی کرد که یک پخش کننده موسیقی دیجیتالی قابل حمل است. این محصول با فروش بیش از 42 میلیون به طور شگفت آور موفق شد. iPad با iTunes (یک برنامه فروش موسیقی 99 سانتی متری) عرضه شد. از فوریه 2006 ، بیش از یک میلیارد آهنگ برای بارگیری در iPad موجود است. در مارس 2005 ، اپل حمایت خود را از فناوری جدید Blu-ray سونی اعلام کرد و به انجمن Blu-ray پیوست. در سخنرانی در سال 2005 ، جابز از فروش مکینتاش جدید با پردازنده اینتل در ژانویه 2006 خبر داد. وی همچنین گفت که انتقال مکینتاش از پاورپوینت به اینتل تا سال 2007 ادامه خواهد یافت.

عصر اینتل (2006)
در 10 ژانویه 2006 ، اپل اولین رایانه های خود را با پردازنده
Intel معرفی کرد. MacBook Pro جدید جایگزین قدیمی [چهار منبع] PowerBook و آیفون جدید شد که 2 تا 3 برابر سریعتر بود.هر دو از پردازنده های اینتل با تکنولوژی Core Duo استفاده می کنند. همکاری Apple-Intel اصطلاح جدیدی را برای کاربران رایانه ایجاد کرده است ، دستگاه کتری ، که در پاسخ به عبارت "Wintle" برای رایانه هایی که پردازنده های اینتل و سیستم عامل های ویندوز را اجرا می کنند ساخته شده است. البته این اصطلاح در هر دو شرکت هیچگاه رسمی نبوده و در بین طرفداران رایج تر است.

شهرت سازی برند
سیاست کلی شرکت (برگرفته از تفکر استیو جابز) تولید محصولات یکپارچه مستقل از سایر شرکت ها است. ثابت شده است که پردازنده های سری
Bradwell اینتل وابسته به این امر و در نتیجه ، مک بوک است. به همین دلیل اپل به لطف موفقیت پردازنده های مبتنی بر آرم Ax-Series که در اسباب بازی های این شرکت استفاده شده است ، از پردازنده های لوگو استفاده کرده است. به گفته مدیران اپل ، این نوع رایانه تا سال 2016 وارد بازار خواهد شد.

خراب کردن برخی سیستم ها
شرکت اپل روز سه‌شنبه ، 22 مارس 2012 اعلام کرد که "تعداد کمی" از کارمندان شرکت توسط هکر مورد هدف قرار گرفته است ، اما "هیچ اطلاعاتی فاش نشده است. "شركت اپل در بیانیه ای اعلام كرد كه این تخلف از طریق سایتی متعلق به "توسعه دهندگان خارج از مجموعه" انجام شده است. ظاهراً هکرها توانستند با استفاده از آسیب پذیری در افزونه مرورگر جاوا ، بدافزار خود را بر روی مکینتاش برخی کارمندان اپل نصب کنند. اپل در بیانیه ای گفت: "ما تعداد کمی از سیستم های آلوده اپل را کشف کردیم و آنها را از شبکه خارج کردیم." هیچ مدرکی مبنی بر فاش شدن اطلاعات از اپل وجود ندارد. "

نماد اپل
نماد اصلی اپل توسط استیو جابز و ران وین طراحی شده است که نشان داد پدر اسحاق ، اسحاق نیوتن ، در زیر یک درخت سیب نشسته است. با این حال ، این طرح به زودی جایگزین طرح معروف سیب رنگین کمان شد که از آن گاز گرفته شد. این یکی از طرح هایی بود که توسط
Rob Joan (1977) در سال 1977 طراحی شده بود. [8] در سال 1998 ، نماد سیب بدون استفاده از یک رنگ خاص به یک رنگ تبدیل شد ، به عنوان مثال ، یک سیب روی PowerMac G5 و Apple iMac خاکستری است ، به طور پیش فرض Blue در Mac OS X. در صفحه بوت سیستم عامل OS X 10.3 و OS X 10.4 سرامیکی است و در iBook ، PowerBook G4 و MacBook Pro به رنگ سفید است. Apple Icon یکی از شناخته شده ترین نمادهای جهان است و در کلیه محصولات و فروشگاه های اپل برجسته است. شرکت اپل کامپیوتر یک سازنده اصلی رایانه در ایالت کالیفرنیا است که کامپیوترهایی تولید می کند که با iBeam سازگار نیست.

خدمات اپل در ایران
خدمات فروش و پشتیبانی اپل در ایران به طور رسمی مجاز نبودند و تا 23 سپتامبر 2013 ، اپل از ارائه خدمات فروش و خدمات پس از فروش به مشتریان ایرانی خودداری کرد. ایالات متحده پس از تاخیر سه ماهه در 2 سپتامبر 2013 به دلیل عدم تحریم خدمات ارتباطی از راه دور به ایران ، ایران را از فهرست کشورهای خود در وب سایت رسمی خود حذف کرد.

در آگوست سال 2017 ، اپل اعلام کرد که برنامه های ایرانی را از نظر اپراتورهای خود تحت تحریم های ایالات متحده حذف می کند. به گفته دویچه وال ، 19 برنامه ، برخی از بهترین برنامه های کاربردی برای استارت آپ های ایرانی ، از اپراتور حذف شده اند. [10]

 

برچسب ها آیفون , اپل , استیوجابز ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 235
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 154
  • بازدید ماه : 853
  • بازدید سال : 5,057
  • بازدید کلی : 26,934