loading...
کنترلی کردن درب آپارتمان
یاسر جعفری بازدید : 27 چهارشنبه 13 اسفند 1399 نظرات (0)

اپراتور سيگنال الکتريکي را به مقدار بدني مربوطه مانند حرکت ، قدرت ، صدا و غيره تبديل مي کند. دزدگير نيز در رده ترانسفورماتور قرار مي گيرد زيرا يک مقدار بدني را به يک مقدار فيزيکي ديگر تبديل مي کند و به طور عادي توسط يک سيگنال رانندگي ولتاژ پايين فعال و کار مي کند. استروئيدها بسته به تعداد حالتهاي خروجي پايدار نيز مي توانند به عنوان دستگاههاي دوتايي يا مداوم طبقه بندي شوند. رله يک اپراتور دوتايي است (دو حالت) زيرا دو حالت پايدار دارد: يکي انرژي دريافت مي کند و ديگري نيست. در حالي که مثلاً موتور يک موتور مداوم است زيرا مي تواند 360 درجه بطور مداوم بچرخد. متداول ترين نوع موتورها رله هاي برقي ، لامپ ها ، موتورها و هدفون ها هستند.

همانطور که مي دانيم از solenoids مي توان براي باز کردن قفل و درها ، دريچه هاي باز و بسته و انواع کاربردها در روباتيک ، مکاترونيک و غيره استفاده کرد. اگر از پيستون سولونوئيدي براي شروع و کار يک يا چند مجموعه اتصالات الکتريکي استفاده شود ، با "رله" روبرو خواهيم شد که شامل انواع مختلفي است. در اين آموزش به رله هاي برقي خواهيم پرداخت.

رله هاي برقي را مي توان به دو دسته تقسيم کرد:رله هاي مکانيکي رله هاي الکترومکانيکي ناميده مي شوند.
رله هايي که از ترانزيستورهاي نيمه هادي ، تريستورها ، ترياک ها و غيره براي بخش سوئيچ استفاده مي کنند "رله حالت جامد" يا
SSR ناميده مي شوند.

رله الکترومکانيکي
اصطلاح رله به طور کلي به مؤلفه اي اطلاق مي شود که در پاسخ به کاربرد ولتاژ ، يک اتصال الکتريکي بين دو يا چند نقطه ايجاد مي کند. رايج ترين و پرکاربردترين نوع رله الکتريکي رله الکترومکانيکي يا
EMR است.

فرايند اصلي کنترل براي هر دستگاه روشن و خاموش کردن آن است. آسانترين راه براي انجام اين کار استفاده از سوئيچ ها يا سوئيچ ها براي قطع منبع تغذيه به مدار است. اگرچه سوئيچ ها براي کنترل استفاده مي شوند ، اما اشکالاتي نيز دارند. بزرگترين نقطه ضعف آنها قطع ارتباط يا تماس فيزيکي است. علاوه بر اين ، سوئيچ ها نسبتاً بزرگ و کارآمد هستند و فقط قادر به جابجايي جريان کم هستند.

رله هاي برقي اساساً سوئيچ برقي هستند و در اشکال ، اندازه ها و ظرفيت هاي متنوعي براي کاربردهاي مختلف استفاده مي شوند. رله ها همچنين مي توانند يک يا چند مخاطب در يک پاور برق بالاتر باشند که براي ولتاژ زياد يا برنامه هاي سوئيچينگ موجود استفاده مي شود ، در اين صورت به آنها مخاطب گفته مي شود.

در اين آموزش ، ما به بررسي اصول اساسي رله هاي الکترومکانيکي در کنترل موتورها يا مدارهاي روباتيک مي پردازيم. اين رله ها در مدارهاي کنترل الکترونيکي و برقي يا مدارهاي سوئيچ استفاده مي شوند و مستقيماً روي تابلوهاي PCB نصب مي شوند يا به طور جداگانه قرار مي گيرند ، جريان هاي بار را از يک قسمت از آمپر به بيش از 20 آمپر سوئيچ مي کنند. البته مدارهاي رله در برنامه هاي الکترونيکي مشابه هستند.

"رله هاي الکترومکانيکي" ، همانطور که از نام آن پيداست ، اجزاي الکترومغناطيسي هستند که شار مغناطيسي حاصل از استفاده از سيگنال ولتاژ کم DC يا AC را به پايانه هاي رله به تنش مکانيکي تبديل مي کنند و تماس هاي الکتريکي را به مخاطبين درون مدار تبديل مي کنند. کنترل). متداول ترين نوع رله الکترومکانيکي از کويل هاي انرژي يا سيم پيچ به نام سيم پيچ اوليه است که در اطراف يک هسته متخلخل آهن پيچيده شده است.

اين هسته آهني از يک قسمت ثابت به نام "يوغ" و يک فنر متحرک به نام موتور تشکيل شده است که با بستن شکاف هوا بين سيم پيچ موتور الکتريکي ، مدار ميدان مغناطيسي را تکميل مي کند. موتور به گونه اي نصب شده است که به دليل بسته شدن ميدان مغناطيسي و بسته شدن اتصالات الکتريکي ، مي تواند آزادانه حرکت کند. به طور معمول ارتباط بين يوغ و آهن يک يا چند چشمه است که مخاطبين را به حالت خارج از کشور ، خاموش تنظيم مي کند.

در دنباله ساده اي که در بالا نشان داده شده است ، دو گروه اتصالات رساناي الکتريکي وجود دارد. توالي ممکن است "معمولاً باز" يا "بسته بصورت طبيعي" باشد. معمولاً يک جفت مخاطب با يکديگر در تماس نيستند و به عنوان NO يا در تماس با يکديگر شناخته مي شوند و به عنوان NC دسته بندي مي شوند. در مورد NO ، مخاطبين فقط در صورت حفظ جريان ميدان بسته مي شوند و مخاطبين به سمت سيم پيچ القايي کشيده مي شوند.



برچسب ها رله , رله الکتریکی ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 235
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 64
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 172
  • بازدید ماه : 871
  • بازدید سال : 5,075
  • بازدید کلی : 26,952