loading...
کنترلی کردن درب آپارتمان
یاسر جعفری بازدید : 47 شنبه 03 آبان 1399 نظرات (0)

بدنه باتری کربن روی از فلز روی ساخته شده و از خمیر کلرید آمونیوم (NH4Cl) یا از کلرید روی (ZnCl2) به عنوان الکترولیت در داخل آن استفاده شده است. از آنجا که بسیاری از فلزات معمول در تماس با الکترولیتهای نمکی به سرعت کاهش می یابند ، الکترودهای مثبت این باتریها از کربن ساخته شده اند. باتری نیم قلمی را از اینجا بخرید.

دمای بالا می تواند به باتری های کربنی آسیب برساند ، به همین دلیل تولید کنندگان باتری توصیه می کنند که آنها را در دمای اتاق نگه دارید. با این حال ، باتری های منجمد روی - کربن می توانند برای مدت طولانی ذخیره شوند. اما قبل از استفاده مجدد باید آن را به دمای اتاق برسانید.

بدنه باتری های روی روی کربن به دلیل واکنش با مواد موجود در باتری ، به مرور زمان خراب می شود.

انفجار باتری و راه های جلوگیری از آن

چگونه می توان از باتری الکترونیکی خود در برابر شارژ طولانی مدت محافظت کرد؟

به طور کلی ، باتری های روی و نیمه روی نمی توانند برای مدت طولانی ذخیره شوند. زیرا کلرید آمونیوم موجود در باتری با فلز واکنش نشان می دهد (که بدنه باتری را تشکیل می دهد) و با ضخیم شدن تدریجی بدن ، الکترولیت ها را آزاد می کند. امروزه حدود 20٪ از باتری های جهان از روی کربن ساخته شده است. این در حالی است که در کشورهای پیشرفته مانند ژاپن این رقم تنها 6 درصد است. باتری های روی - کربن روی برای محیط زیست خطرناک است و نباید آنها را با سایر زباله های خانگی دفع کرد.

باتری های قلیایی یا باتری های قابل شارژ نوع دیگری از باتری های قابل شارژ نیستند که از طریق واکنش بین روی و دی اکسید (Zn / MnO2) تأمین می شوند. البته نوعی باتری قلیایی نیز وجود دارد. اما نه به دفعات باتری های قابل شارژ. در مقایسه با باتری های روی - کربن ، باتری های قلیایی دارای چگالی انرژی بالاتر (3 تا 5 برابر) و عمر مفید بیشتری دارند.

ظرفیت باتری های نیمه اتوماتیک به جریان موجود در آنها بستگی دارد. به عنوان مثال ، ظرفیت یک باتری قلیایی AA می تواند هنگام استفاده از دستگاه کم مصرف به 3000 میلی آمپر ساعت برسد. اما اگر جریان افزایش یابد (به عنوان مثال ، یک تقویت کننده جریان در دوربین های دیجیتال) ، این ظرفیت به 700mAh کاهش می یابد. ولتاژهای باتری قلیایی بسته به ظرفیت باقیمانده و شارژ باتری متفاوت است.

انواع مختلف باتری AAA را مخلوط نکنید و از آنها در یک دستگاه استفاده کنید.

باتری های معمولی AAA را شارژ نکنید. هنگام شارژ یا ترکیب انواع دیگر باتری در دستگاه های الکترونیکی ، ممکن است نشت هیدروکسید پتاسیم از باتری داشته باشید که ممکن است باعث تماس پوست و حساسیت چشم شود.

بین 60 تا 80 درصد باتری های جهان قلیایی هستند و سالانه بیش از ده میلیارد از این باتری ها در سراسر جهان ترشح می شود. از آنجا که باتری های جدید قلیایی فاقد جیوه هستند ، می توان آنها را به صورت زباله معمولی دفع کرد. اما توصیه می شود که این باتری ها و همچنین انواع دیگر باتری ها بازیافت شوند.

باتری های لیتیوم (با باتری های لیتیوم یون اشتباه گرفته نشود و به پلیمر قابل شارژ کمک کند) یکی از جدیدترین انواع باتری های قابل شارژ نیست. این باتری ها به طور معمول از لیتیوم به عنوان آند و دی اکسید کربن به عنوان کاتد استفاده می کنند. باتری های لیتیوم حدود سه برابر باتری های قلیایی مشابه هستند و به دلیل عمر بسیار طولانی (حدود 15 سال) اغلب در دستگاه های کم مصرف که باید مدت زمان طولانی کار کنند (مثلا ساعت دیواری) مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این باتری ها در وسایل پیشرفته به عنوان اسباب بازی به دلیل گرانی و کمبود شارژ ، توجیه اقتصادی ندارد.

باتری های لیتیوم از ظرفیت و دوام بالایی در بین انواع باتری های قابل شارژ برخوردار هستند.

با توجه به ظرفیت زیاد این باتری ها ، می توان از باتری های لیتیوم در دستگاه هایی که به طور معمول از باتری های قلیایی استفاده می کنند ، استفاده کرد و انتظار عملکرد بهتر و طولانی تر را می توان داشت. اما به دلیل ولتاژ زیاد ، استفاده از آنها در دستگاههایی که به طور سنتی از باتریهای روی - کربن استفاده می کنند ، توصیه نمی شود.

در مقایسه با انواع دیگر باتری ها ، می توانید انرژی بسیار بیشتری از باتری های لیتیوم دریافت کنید. این ویژگی برای دستگاههایی که به جریان زیاد نیاز دارند ایده آل است. اما در صورت اتصال کوتاه گرمای زیادی تولید می کند که می تواند باعث انفجار باتری شود. باتری نیم قلمی از همین نوع است.

آینده فناوری باتری

محبوبیت باتری های لیتیوم در سراسر جهان بسیار متفاوت است. سهم بازار آنها در باتری های قابل شارژ در ژاپن 28 درصد و در اتحادیه اروپا تنها 0.5 درصد است. از آنجا که باتری های لیتیوم مانند باتری های قلیایی فاقد مواد سمی هستند ، می توان آنها را به عنوان زباله های معمولی خانگی دفع کرد. با این حال ، مانند هر نوع باتری دیگر ، هنوز هم توصیه می شود که این نوع باتری را بازیابی کنید.

برچسب ها باتری نیم قلمی ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 235
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 126
  • بازدید ماه : 825
  • بازدید سال : 5,029
  • بازدید کلی : 26,906