loading...
کنترلی کردن درب آپارتمان
یاسر جعفری بازدید : 65 پنجشنبه 23 بهمن 1399 نظرات (0)

نظيم کننده چيست و کاربرد آن چيست؟

کلمه سازمان دهنده از فعل فعل گرفته شده است که به معناي سازماندهي است و کلمه سازمان دهنده به معناي سازمان دهنده است. اول از همه ، هر جا که در متن بگوييم ، تنظيم کننده به معني تنظيم کننده ولتاژ است (زيرا تنظيم کننده يک مفهوم کلي است) ، و اکنون در اينجا تنظيم کننده ولتاژ را براي ما تنظيم مي کند. اين بسيار مهم است که ما يک ولتاژ ثابت در خروجي خود داشته باشيم که مدار بي سيم ما را نوسان نکند. اين بدان معني است که شما ولتاژ ورودي را به تنظيم کننده مي دهيد و ولتاژ خروجي ثابت و پايدار را به تنظيم کننده مي دهيد.

تنظيم کننده ها دو مزيت بسيار مهم دارند:

اولين ويژگي همانطور که گفتم اين است که خروجي يک ولتاژ ثابت به ما مي دهد که به عناصر مدار ما آسيب نمي رساند. اگر من خروجي ترانسفورماتور را مي گرفتم ، همه آنها کمي متفاوت از ولتاژ ناميشان خواهند بود ، اما وقتي يک تنظيم کننده را روي ترانسفورماتور قرار مي دهيم ، آنگاه خروجي با يک مقدار بسيار مناسب ثابت مي شود ، به عنوان مثال براي يک تنظيم کننده 7805 با پريز 5 ولت. اگر ولت متر را از رگولاتور خارج کنيد ولت متر شماره 5.01 و شايد حتي 5.00 را به شما نشان مي دهد. بنابراين مي توانيد ببينيد که تنظيم کننده خروجي چقدر پايدار است.

ويژگي دوم مربوط به ولتاژهاي مختلف در مدار است ، فرض کنيد شما يک مدار با يک کنترلر 5 ولت داريد و همچنين يک موتور 12 ولت داريد و يک سنسور در وسط داريد که با 3.3 ولت کار مي کند. خوب است که برگزارکننده خود را نشان دهد. ما يک منبع تغذيه ورودي (به عنوان مثال 15 ولت) داريم که در مدار قرار مي دهيم و يک تنظيم کننده را در مسير هر يک از عناصر که با ولتاژ هاي مختلف کار مي کنند قرار مي دهيم. تلاش براي اين امر بايد انجام شود ، ما ديگر نيازي به منابع انرژي زيادي نداريم تا بتوانيم عناصر خود را کار کنيم ، و ما تمام مدار خود را با تنظيم کننده هاي بسياري فراهم کرده ايم.

نکاتي درباره تنظيم کننده ها:

شايد متوجه شده باشيد که ولتاژ خروجي براي تنظيم کننده هاي اين سري (سري 78) توسط دو انگشت آخر تعيين مي شود ، براي مثال ، تنظيم کننده 7824 داراي ولتاژ خروجي 24 ولت يا 7812 ولتاژ خروجي 12 ولت است.

سري 78 سري است که ولتاژ خروجي آن مثبت و ثابت است و بر خلاف سري 79 ، ولتاژ خروجي منفي و ثابت است.

ورودي تنظيم کننده هاي سري منفي بايد منفي باشد ، به اين معني که شما نمي توانيد يک ولتاژ 15 ولت به تنظيم کننده 7912 بدهيد. اين 12 ولت منفي به شما نمي دهد. شما بايد يک ولتاژ منفي به آن بدهيد تا بازده منفي 12 ولت داشته باشد.

اگر توجه داشته باشيد ، ولتاژ ورودي رگولاتورها بايد کمي بالاتر از ولتاژ خروجي باشد ، به عنوان مثال ، اگر به رگولاتور 7805 3 ولت مي دهيد ، طبيعي است که خروجي 5 ولت به شما ندهد ، اما حتي اگر 5 يا 6 ولت هم بدهيد ، 5 نمي دهد. ولت ها به دليل تلفات ترانزيستور در داخل رگولاتور ، حدوداً 4 تا 4.5 ولت دارند ، بنابراين حتما به اين نکته نيز توجه کنيد.

معرفي تنظيم کننده 7805:

ولتاژ خروجي اين تنظيم کننده مثبت 5 ولت است و اين تنظيم کننده هيچ مزيتي نسبت به ساير تنظيم کننده ها ندارد و حالا ، چرا داستان وي اينقدر متفاوت است. اين امر به اين دليل است که بيشتر مدارهايي که با آنها کار مي کنيم در 5 ولت ثابت هستند که نمونه بارز ميکروکنترلر است که در کل 5 ولت کار مي کند. البته بسياري از مدارهاي ما هنوز به همان ميکروکنترلر مجهز هستند. يا بيشتر سنسورهاي ما مانند سنسور سونوگرافي SRF05 را دوست دارند. اکنون در وسط ، اگر واحد ديگري (مانند nrf) با 3.3 ولت کار کند و کار کند ، ما آن را خيلي دوست نداريم زيرا بايد يک تنظيم کننده ديگر اضافه کنيم.

اين تنظيم کننده 3 قانون دارد. پايه زيره آن:

فکر مي کنم روشن باشد ، اما براي تکميل توضيحات ، قانون اول ورودي است ، پايه دوم بايد به زمين وصل شود و پايه سوم که از آن ولتاژ خروجي را مي گيريم.

نکته اينجاست که حداکثر جريان خروجي براي اين تنظيم کننده 0.5 آمپر است و اگر جريان بيشتري از آن بکشيد ، ممکن است تنظيم کننده شما بسوزد.

بنابراين اگر بخواهيم درآمد بيشتري کسب کنيم ، اکنون چه کار مي کنيم؟

چندين روش وجود دارد:

اول از همه ، شما مي توانيد به جاي اين تنظيم کننده ، از رگولاتورهاي ديگر استفاده کنيد ، که جريان خروجي بيشتري به شما مي دهد يا مثلاً از تنظيم کننده هاي متغير ولتاژ بالا مانند LM2576 استفاده کنيد.

دوم ، از يک تنظيم کننده گلدان در همان سري استفاده کنيد ، يک تنظيم کننده گلدان يک تنظيم کننده است که شکل آن در زير ظاهر مي شود و خروجي آن 3 آمپر است.

تنها چيزي که در اين تنظيم کننده وجود دارد اين است که بدن آن بايد به زمين متصل شود تا بتوانيد از همان دو سوراخ مورد استفاده براي چسباندن و اتصال آن با ناخن به زمين استفاده کنيد.

راه سوم استفاده از مدارهايي است که جريان تنظيم کننده را افزايش مي دهد که براي جلوگيري از بحث زياد از استفاده در اينجا خودداري خواهيم کرد.

نحوه تمايز بين تنظيم کننده ها و MOSFET:

در اينجا چند پيشنهاد در مورد نحوه ظاهر شدن يا قرار ملاقات براي درمانهاي ماساژ ارائه شده است:

 رگلاتورها معمولاً در گوشه ها دو قطعه دارند ، در حالي که ترانزيستورها اين دو قطعه را ندارند و مستطيل هستند. البته اين خيلي دقيق نيست و در دستگاههاي نظارتي نيز وجود دارد که زاويه آنها مستطيل است ، اما اگر برش در يکي از گوشه ها داشته باشد ، بسيار محتمل است که تنظيم شود.

برگزار کننده هايي که با آنها سروکار داريم تنوع زيادي ندارند و بهتر است نام آنها را نگه داريد. بيشترين کاربرد رشته ها مانند 78xx (به عنوان مثال 7805 ، 7809 ، 7812 و غيره) و همچنين تنظيم کننده هاي LF33 و AMS1117 بيشترين کاربرد را دارند و اگر نام آنها را نگه داريم مي توانيم به راحتي آنها را از MOSFET متمايز کنيم.

اگر نمي توانيد دو روش قبلي را از MOSFET به سازمان بگوييد ، مي توانيد

 

برچسب ها رگولاتور ولتاژ ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 235
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 160
  • بازدید ماه : 859
  • بازدید سال : 5,063
  • بازدید کلی : 26,940