loading...
کنترلی کردن درب آپارتمان
یاسر جعفری بازدید : 50 یکشنبه 23 شهریور 1399 نظرات (0)

شما از قرن نوزدهم صدای ما را شنیده اید

برخلاف تصور عمومی ، توماس ادیسون نوار اختراع نمی کند

نوابغ گمنام

این روزها با لمس کلید ضبط یا دایره قرمز رنگ روی صفحه تلفن همراه می توانید صدا را به راحتی ضبط کنید ، اما جاده برای رسیدن به این پیشرفت راهی طولانی را طی کرده است. اول از همه باید گفت که 3 نفر در اختراع نوار شرکت داشتند که هر کدام اختراع خاص خود را داشتند.

افکار عمومی

بسیاری از مردم فکر می کنند توماس ادیسون اولین ضبط کننده صدا را اختراع کرده و آن را به جهانیان معرفی کرده است. تاریخچه به ما می گوید که ادیسون در سال 1877 دستگاهی به نام گرامافون ساخت که می توانست صدا را ضبط کند. ادیسون در آن سال از اختراع خود رونمایی کرد و سالها این عقیده رایج بود که مخترع آمریکایی نوار را ابداع کرده است. با این وجود دستگاهی که وی ایجاد کرد یک مدل ساده و بدوی نوار بود و صداهایی که وی تولید می کرد بی کیفیت بودند. اما اخیراً گروهی از دانشمندان آمریکایی از آزمایشگاه ملی لارنس برکلی نتایج مطالعه ای را منتشر کردند که باورهای مربوط به نوار را تغییر می دهد. آنها نتایج تحقیقات خود را در کنفرانس سالانه انجمن مجموعه های صدای ضبط شده در پالو آلتو ، کالیفرنیا ارائه دادند. در بایگانی پاریس ، دانشمندان صدای ضبط شده 10 ثانیه ای را ضبط کردند که در 9 آوریل 1860 ضبط شده بود. 17 سال پیش بود که ادیسون گرامافون خود را ابداع کرد.

اسکات کیست؟

ادوارد - لئون اسکات دو مارتانو ، چاپگر ، کتابفروش و مخترع فرانسوی ، در 25 آوریل 1817 در پاریس متولد شد. از آنجا که چاپگر و فروشنده کتاب بود ، اسکات کتاب های زیادی داشت و فرصت خواندن آنها را داشت. علاقه وی به فناوری و علم به تدریج پنجره های دیگر زندگی را گشود. طبق شواهد تاریخی ، اسکات دستگاهی به نام گرامافون اختراع کرد و در 25 مارس 1857 آن را مجاز ساخت.

اختراع نوار

شکی نیست که دانشمندان کشف کردند که مخترع نوار اول ادوارد-لئون اسکات بود. با این حال ، لازم به ذکر است که دستگاه وی آسیب دیده است و نمی تواند صدایی را که ضبط کرده ایجاد کند. شاید این مشکل بزرگ مانع پیشرفت کار شده باشد و شاید دلایل دیگری نیز برای این امر وجود داشته باشد. شاید اسکات می خواست از آن برای آرشیو صدا استفاده کند و برنامه خاصی برای پخش آن نداشت.

ادوارد-لئون اسکات احتمالاً صداهای زیادی را با استفاده از دستگاه خود ضبط کرده است ، اما امروز ، فقط یک نسخه 10 ثانیه ای در دسترس است. این ضبط یک قطعه موسیقی محبوب فرانسوی با عنوان "در مهتاب" است. در همان زمان ، برخی ادعا کردند که وی این دستگاه را برای ضبط صدای آبراهام لینکلن ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده ساخته است. دلیل این ادعا یافتن نسخه ای از صدای لینکلن در میان صداهایی است که توسط گرامافون توماس ادیسون ضبط شده است. دستگاه او از یک پرتو متصل به قلم فلزی ساخته شده است که امواج صوتی را بر روی ورق های کاغذ سیاه شده ثبت می کند و چراغ روغن را دود می کند. دانشمندان توانسته اند صدای دیجیتال را با کمک قلم مجازی تولید کنند.

برای پیشرفت تلاش کنید

تقریباً در همه جای کره زمین تلاش شده است تا دستگاهی برای ضبط یا پخش صدا ساخته شود. الكساندر گرامبل ، مخترع تلفن ، یكی از افرادی بود كه روی این نوار كار می كرد. الكساندر پاولوف ، دانشمند روسی در قرن 19 و 20 نیز به دلیل اختراع این نوار ، ضبط و پخش صدای با كیفیت كامل را به عهده دارد. پاولوف در 16 مارس 1855 در روسیه متولد شد ، ساز خود را در سال 1895 رونمایی کرد. امروزه با کمک فن آوری ، صداهای ضبط شده قبلی یکی پس از دیگری استخراج می شوند. صدای الكساندر گراهام بل در میان آنهاست.

ساختار اساسی

نوار اول از یک پرتو متصل به یک قلم فلزی ساخته شده است که امواج صوتی را بر روی ورق های کاغذ سیاه شده از دود چراغ روغن ثبت می کند.

باورها تغییر می کند

به تازگی ، گروهی از دانشمندان آمریکایی از آزمایشگاه ملی لارنس برکلی نتایج یک مطالعه را منتشر کرده اند که باورهای مربوط به ضبط کننده های صدا را تغییر می دهد. آنها نتایج تحقیقات خود را در کنفرانس سالانه انجمن مجموعه های صدای ضبط شده در پالو آلتو ، کالیفرنیا ارائه دادند.

برچسب ها ضبط صوت ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 235
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 173
  • بازدید ماه : 872
  • بازدید سال : 5,076
  • بازدید کلی : 26,953