loading...
کنترلی کردن درب آپارتمان
یاسر جعفری بازدید : 121 سه شنبه 17 تیر 1399 نظرات (0)

GLCD را فعال کنید

هدف پروژه: آشنایی با LCD گرافیکی و کار با کتابخانه وی. این روند به شرح زیر است: ما شکل ها و متن را با استفاده از توابع کتابخانه LCD Graphics ارائه می دهیم.

سخت افزار مورد استفاده: در این مقاله از پنل آموزش Avr Naminik مستقر در ATMEGA32 استفاده می کنیم. صفحه شماره 20 برای صفحه نمایش گرافیکی LCD است. این هدر شامل پین های 0 تا 5 برای پورت d و هر پورت c است. این در مجموع 14 پین است. این مثال برای همه صفحه نمایش های گرافیکی LCD که قابل استفاده با تراشه ks0108b است ، کار می کند. به عبارت ساده ، آن مانیتورهای LCD که در بازار هستند! به عنوان مثال ، ال سی دی LG128643 یا TSM12864E. این تراشه (ks0108b) برای بسیاری از مانیتورهای LCD یا کپی شده شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر برای پیکربندی مانیتورهای LCD 128 ماتریس با 64 نقطه استفاده می شود.

كتابخانه های مورد استفاده: كتابخانه های جدید دو كتابخانه در خط 8 و 12 هستند. کتابخانه glcd.h توابع را برای کار ساده تر در LCD تعریف می کند و از کتابخانه قلم font5x7.h برای نمایش کاراکترها استفاده می شود. توجه کنید که ال سی دی های گرافیکی مانند کاراکترهایی با LCD نیستند و فونت در حافظه خود ندارند. در این مثال ما از یک فونت ساده استفاده کردیم که هر شخصیت را در مستطیل 5 در 7 نقطه نشان می دهد. می توانید با استفاده از کتابخانه های قلم Codwijan یا دایرکتوری های باینری با فرمت آنلاین ، از هر فونت در صفحه LCD گرافیکی استفاده کنید.

توضیحات کد: برای شروع ، باید نمونه ای از بنایی به نام GLCDINIT_t بگذاریم. ما این مثال را glcd_init_data (خط 36) نامیدیم. وظیفه این ساختمان حفظ تنظیمات اساسی تنظیمات LCD است. حالا ویژگی قلم glcd_init_data را روی font5x7 (خط 57) تنظیم کنید. خط 60 و خط 63 دو ویژگی ساختمان GLCDINIT_t را نشان می دهد. هدف اول خواندن داده های حافظه خارجی و در مرحله دوم نوشتن حافظه خارجی است. هر دوی این ویژگی ها برابر با صفر بودیم. اما اگر این کار را انجام دهید ، خطوط 16 تا 30 دو عملکرد را تعریف می کنند که آرگومان نوع ساختمان GLCDMEMADDR_t را شامل می شوند. هر دو کارکرد در حالت تهی واقع شده اند.

حال با فراخوانی تابع glcd_init در خط 65 ، ساختار glcd_lnit_data را که تنظیم کرده ایم عبور می دهیم. عملکرد glcd_clear در خط 67 کل صفحه را پاک می کند. تابعglcd_outtextxyf متن را از یک مکان مشخص نشان می دهد. در خط 69 ، این تابع آدرس وب سایت Naminik را از مختصات 20 (طول جغرافیایی) و 20 ثانیه (عرض جغرافیایی) نمایش می دهد. برنامه ما به اینجا خاتمه می یابد ، اما تعدادی عملکرد دیگر نیز وجود دارد. شامل:

عملکرد Void glcd_setfont (ساختار * فونت): پس از درج قلم دلخواه خود ، نام فونت تعریف شده در آن را به این تابع منتقل کنید. به عنوان مثال ، برای فهرست arial_bold14.h ، نام arial_bold14 را به عملکرد منتقل کنید. می توانید بعد از عملکرد glcd_init با این عملکرد تماس بگیرید.

عملکرد glcd_line ایمن (int x_start ، int y_start ، int x_end ، int y_end): این عملکرد یک خط را در مختصات داده شده ترسیم می کند. دو نقطه اول مختصات شروع و دو نقطه بعدی مختصات خط پایان است.

عملکرد Von glcd_setlinestyle (int pixel_size ، int line_style): این تابع فقط برای فرم های گرافیکی و نه متون در نظر گرفته شده است. عملکرد قبلی خط پیوسته 1 پیکسل را ترسیم کرد. اگر می خواهید یک خط ، دایره ، چند ضلعی یا هر چیز دیگری بکشید ، می توانید از این عملکرد برای تعیین قطر و نوع خط ، مانند نقطه استفاده کنید. با فراخوانی این عملکرد ، تنظیمات باقی می ماند تا در طی برنامه مجدداً آن را صدا کنید. همچنین برای متغیر عملکرد دوم چندین تنظیمات مانند GLCD_LINE_DOT_SMALL ، GLCD_LINE_DOT_LARGE ، GKCD_LINE_SOLID و غیره وجود دارد که ساختار خط را تعیین می کند.

کنسل شدنsetcolor (int pixel_color) و خالی بودن setbkcolor (int back_color): این LCD ها بیش از دو رنگ نیستند. سیاه و سفید. آرگومان های هر دو عملکرد فقط مقدار 1 یا صفر را می پذیرند. 1 به معنی سیاه و صفر به معنای سفید است. عملکرد اول رنگ پیکسل های رنگی را تغییر می دهد و عملکرد دوم کل رنگ پس زمینه را تغییر می دهد. این دو عملکرد معمولاً با هم خوانده می شوند.

توابع glcd_rectrel ، glcd_circle ، glcd_arc ، glcd_rectround ، glcd_getimagee و glcd_putimagee: تابع اول یک مستطیل را ترسیم می کند و دارای 4 آرگومان است که دو مورد اول مختصات ابتدایی و دو مورد دیگر مختصات انتهای مستطیل هستند. عملکرد دوم یک دایره رسم می کند و 3 آرگومان دارد. دو مورد اول مختصات مرکز دایره و سوم شعاع دایره است. عملکرد سوم کمان را ترسیم می کند و دارای 5 سازمان می باشد. 4 اولین استدلال برای نقاط شروع و پایان قوس و آخرین آرگومان برای شعاع منحنی که بین دو نقطه تعیین شده امتداد دارد. عملکرد سوم همان عملکرد اول است ، به سادگی مستطیل را با یک گوشه گرد می کشد. او سازمان دیگری دارد که شعاع گوشه ها را تعیین می کند. عملکرد زیر تصویر بخشی از صفحه نمایش را در حافظه ذخیره می کند و دارای 5 آرگومان است. با چهار آرگومان اول ، مختصات مستطیلی صفحه را برای نگهداری تعیین می کنیم. آخرین آرگومان ، یک آرایه متغیر از کاراکتر است که در آن تصویر ذخیره می شود. اگر می خواهید تصویر در حافظه خارجی ذخیره شود ، به ابتدای مقاله بازگردید. و آخرین عملکرد تصویری از حافظه داخلی یا خارجی را بارگذاری می کند و آن را در صفحه نمایش نشان می دهد. این عملکرد دارای 4 آرگومان است. دو بحث اول مختصات اولیه ای است که از آن تصویر ارائه می شود. آرگومان دوم نام متغیری است که تصویر در آن ذخیره می شود و سومین آرگومان نشان می دهد که تصویر بارگذاری شده منفی است.

برچسب ها ال سی دی گرافیکی ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 235
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 150
  • بازدید ماه : 849
  • بازدید سال : 5,053
  • بازدید کلی : 26,930