loading...
کنترلی کردن درب آپارتمان
یاسر جعفری بازدید : 95 سه شنبه 17 فروردین 1400 نظرات (0)

آداپتورهاي برق يا شارژرهاي باتري ، ولتاژ ورودي (که ولتاژ بالا در نظر گرفته مي شود) را به عنوان ورودي دريافت مي کنند و آن را به ولتاژ سطح پايين مورد نياز هر لپ تاپ تبديل مي کنند. آداپتورهاي برق قدرت لازم را براي لپ تاپ و همچنين شارژ باتري فراهم مي کنند. به همين دليل استفاده از آداپتور مناسب براي هر لپ تاپ بسيار مهم است.

آيا مي دانيد استفاده نکردن از شارژر يا کابل رابط که پاسخگوي نياز لپ تاپ شما باشد مي تواند دستگاه شما را کند کند؟
در بعضي از لپ تاپ ها ، استفاده از آداپتورهاي شارژر نادرست منجر به کاهش راندمان دستگاه و سرعت اجراي قطعات و دستگاه هاي آن مي شود. سرعت کند شدن لپ تاپ در اين شرايط بستگي به مدل لپ تاپ و آداپتور شارژر مورد استفاده دارد و ... متفاوت خواهد بود. اين کاهش عملکرد همچنين مي تواند با استفاده از کابل هاي تبديل نادرست ايجاد شود.

فاکتورهاي خرابي شارژر لپ تاپ:
قدرت چرخش
فرسايش آب
گاهي اوقات ضربه بزنيد
استفاده نادرست از شارژر
شارژ سوکت شارژر روي لپ تاپ و ...
يک آداپتور لپ تاپ بخريد

انواع آداپتورهاي لپ تاپ:
مبدل هاي AC: اين ترانسفورماتورهاي معمولي هستند که ما در خانه و محل کار از آنها استفاده مي کنيم و به برق مصرفي خانگي متصل مي شوند و با کاهش ولتاژ ، اين جريان را قابل استفاده مي کنند. مبدل هاي DC: مبدل هاي DC براي افزايش انرژي براي استفاده در دستگاه هاي ديجيتال ، مانند شارژرهايي که انرژي را از ماشين به وسيله اي مانند تلفن همراه منتقل مي كنند ، ولتاژ را افزايش مي دهند.

آداپتورهاي جهاني: اين سري گرانترين شارژر لپ تاپ است و مي تواند هر نوع جريان را به ديگري تبديل کند.
انواع مختلفي از دستگاه ها در اين سري قابل استفاده هستند و طيف گسترده اي از جريان ها را مي توان در اين سري تغيير داد.

آداپتور لپ تاپ يا شارژر
نکات اساسي هنگام خريد شارژر:
ولتاژ شارژر را با لپ تاپ مطابقت دهيد:

مهمترين مشکل تطبيق ولتاژ و تقويت کننده شارژر و لپ تاپ است. اگر ولتاژ شارژر بالاتر از لپ تاپ باشد ، دستگاه به سرعت بيش از حد گرم مي شود و بوي سوختگي از صفحه ساطع مي شود. بنابراين ، مهمترين نکته تطبيق دقيق ولتاژ است. اگر شارژر آمپر لپ تاپ بالاتر باشد ، اتفاق خاصي رخ نمي دهد و لپ تاپ آسيب نمي بيند. سرانجام ، باتري لپ تاپ سريعتر شارژ مي شود. اما اگر تقويت کننده شارژر پايين تر از لپ تاپ باشد ، به باتري آسيب مي رساند.

خريد شارژر لپ تاپ از فروشگاه هاي معتبر:
قبل از هر چيز لازم است بدانيد که 99? شارژرهاي لپ تاپ موجود در بازار ايران اصل نيستند. اين خبر بدي نيست ، زيرا کيفيت شارژرهاي اصلي و غير اصلي اما خوب متفاوت نيست. پيش از اين گفته شد که فناوري شارژر لپ تاپ آنقدر پيچيده نيست که توليد کنندگان شارژر و آداپتور نتوانستند به آن دست يابند. خبر خوب اين است که شارژرهاي لپ تاپ غير اصلي اما با کيفيت بالا (بيشتر با نام اصلي) را مي توان به وفور در بازار ايران يافت. فقط کافي است براي تهيه آن به فروشگاه هاي معتبر مراجعه کنيد.

سر شارژر و لپ تاپ را بررسي کنيد:

آيا امکان استفاده از شارژر با مارک متفاوت اما با همان آمپر و ولتاژ وجود دارد؟ بله ، قابل استفاده است و هيچ آسيبي به دستگاه وارد نمي کند و آداپتور لپ تاپ فاقد فناوري منحصر به فرد است و تنها وظيفه تأمين برق ولتاژ و آمپلي فاير را بر عهده دارد. براي تطابق عناوين فاکتور کافي است.

قطبيت + و - خروجي مبدل جديد بايد برابر با قطبيت خروجي آداپتور قبلي باشد.
ولتاژ و جريان خروجي براي هر ترانسفورماتور در برچسب مشخصات آن ذکر شده است. به عنوان مثال ، در يک ترانسفورماتور ، خروجي ترانسفورماتور 19 ولت ، 4.74 آمپر است.

در تصميم گيري براي خريد آداپتور جديد ، بايد اين قانون رعايت شود:
ولتاژ خروجي ترانسفورماتور بايد دقيقاً يکسان باشد و جريان آن ممکن است برابر يا بيشتر از ترانسفورماتور اصلي باشد.به عنوان مثال ، اگر لپ تاپ شما به آداپتور 19V 4.7A نياز داشته باشد ، در عوض مي توانيد از 19V 6.3A استفاده کنيد.

رتبه حرفه اي شارژ لپ تاپ:
برخي افراد وزن شارژر يا رنگ پلاستيک بدن را اندازه گيري کيفيت مي دانند. درست است که بسياري از شارژرهاي بي کيفيت وزن کمي دارند ، اما بسياري از شارژرهاي با کيفيت پايين در بازار وجود دارند که از طرق مختلف داراي وزن ايده آل هستند. با اين حال ، ظاهر اثبات کيفيت نيست.

فقط يک ولت متر و متر مي تواند کيفيت شارژرهاي لپ تاپ شما را به صورت حرفه اي کشف کند. با اتصال شارژر به اين متر ، در صورت نمايش ولتاژ و آمپر دقيقاً آنچه روي شارژر نوشته شده است نمايش داده مي شود ، و اگر اين اعداد در يک بازه زماني معين مانند نيم ساعت تغيير نکنند ، اين بدان معني است که شارژر از کيفيت و استاندارد بالايي برخوردار است.

 

برچسب ها آداپتور لپ تاپی ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 235
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 73
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 194
  • بازدید ماه : 893
  • بازدید سال : 5,097
  • بازدید کلی : 26,974