loading...
کنترلی کردن درب آپارتمان
یاسر جعفری بازدید : 34 سه شنبه 29 مهر 1399 نظرات (0)

ولت متر و ولتاژ آنالوگ چیست؟

این دستگاه ها که به یک کنتور داخلی متصل هستند ، برای کنترل ژنراتورها و سایر دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. مدل های ولت متر قابل حمل اغلب به کنتورهای جریان و مقاومت مجهز هستند که به آنها دستگاه های اندازه گیری چندگانه نیز گفته می شود. می توان آن را به ولتاژ تبدیل کرد ، می توان آن را با ولت متر اندازه گیری کرد ، اما ابتدا باید به درستی کالیبره شود ، که می توان دما و فشار آن را نامید.

ولتاژ را می توان با مقدار جریان تولید شده در مقاومت اندازه گیری کرد. از این نظر می توان گفت که ولت متر مقاومت بسیار زیاد است. یکی از مواردی که هنگام طراحی ولت متر باید در نظر گرفت این است که جریان تولید شده توسط ولت متر برای اندازه گیری ولتاژ باید کمترین تداخل را در مدار داشته باشد ، بنابراین جریان تولید شده باید بسیار کم باشد. برای این منظور از تقویت کننده یا میکرومتر با مقاومت بالا استفاده می شود.

ولت متر آنالوگ

همانطور که در روش کارکرد ولت متر در پاراگراف قبل ذکر شد ، ولت متر آنالوگ دستگاهی دوار است که مقاومتی را اضافه می کند که به عنوان مقیاس ولت متر بصورت سری با سیم پیچ (قاب) استفاده می شود. در حقیقت ، از ولت متر برای اندازه گیری یک قاب کوچک (سیم پیچ) در یک میدان مغناطیسی ولتاژ بالا استفاده می شود. قاب می چرخد ​​و فنر کوچک را فشار می دهد. زاویه چرخش قاب از موقعیت اولیه متناسب با جریان عبوری از قاب است (در نتیجه ولتاژ دو ولت). حساسیت یک ولت متر به اهم در ولت بیان می شود به عنوان مثال ولت متر با حساسیت 1000 اهم در ولت می تواند جریان 1 میلی آمپر را تشخیص دهد اگر حداکثر ولتاژ اندازه گیری شده توسط ولت متر 200 ولت باشد. مقاومت ولت متر می تواند 200000 اهم باشد ، در این حالت با جریان 1 میلی آمپر می تواند از حالت اصلی خود خارج شود. در بیشتر ولتمترها ، با تغییر مقاومت داخلی ولت متر ، می توان دامنه اندازه گیری ولتاژ را تغییر داد. شاید

برق ولت متر

ولت متر روتور فقط می تواند ولتاژ مدارهای DC را نشان دهد. AC برای چرخاندن فریم فقط در یک جهت لازم است. در جای دیگر ، مزیت این است که اگر ولتاژ معکوس شود ، می توان از ولت متر (بدون تعویض سیم قرمز و سیاه) استفاده کرد.

شمارنده فاز چیست؟

فاز متر وسیله ای است که وجود پتانسیل الکتریکی را تشخیص می دهد. فاز مترها عمدتا به صورت پیچ گوشتی ساخته می شوند ، علاوه بر باز و بسته شدن پیچ ، برای تشخیص هادی فاز از هادی خنثی نیز استفاده می شود. [1] انگشت خود را روی میخ انتهایی دسته قرار دهید ، اگر چراغ روشن است ، این رسانای فاز است.

اونس چیست؟

مقاومت سنج دستگاهی است که برای اندازه گیری مقاومت الکتریکی استفاده می شود. در دو نوع آنالوگ (دیجیتال) و دیجیتال موجود است.

نحوه کارکرد اهم متر به صورت دستی این است که هر دو انتهای سیم را به مدار مورد نظر وصل کنید. دست شروع به حرکت می کند ، به اهم متر نگاه کنید.

اگر نشانگر روی شماره X1 است ، هر عددی را که عقربه نشان می دهد بخوانید.

اگر نشانگر X100 است ، هر عدد با دست را در 100 ضرب کنید.

اگر محدود کننده x1k باشد (1 کیلو اهم برابر 1000 اهم است) ، تعداد عقربه ها را در 1000 ضرب کنید.

این اعداد طرح های مقاومت هستند. اونس دیجیتال نیز همین طور است ، با این تفاوت که این عدد روی صفحه نمایش داده می شود.

توجه: برای اندازه گیری مقاومت مدار باید محدودیت های آن رعایت شود تا بر این اساس محدود کننده تنظیم شود. تنظیم نشده.

آمپلی فایر چیست؟

تقویت کننده وسیله ای است که برای اندازه گیری جریان عبوری از مدار استفاده می شود.

اولین کنتور کنونی توسط DiArsonval ساخته شده است که یک متر با سیم پیچ چرخان (گالوانومتر) است.

دستگاه فعلی برای اندازه گیری جریان استفاده می شود

مولتی متر چیست؟

مولتی متر وسیله ای برای نظارت بر مقادیر الکتریکی مانند ولتاژ ، اختلاف ولتاژ ، مقاومت جریان یا الکتریکی و جریان الکتریکی است که می تواند برای ارزیابی وضعیت قطعات یا مشخصات یک قطعه استفاده شود. بسیاری از دستگاه های اندازه گیری در دو نوع آنالوگ و دیجیتال موجود هستند. نوع دیجیتال برای اهداف مختلفی طراحی شده است.

برای استفاده از آن که می تواند در صورت لزوم ، با یک نشانگر دایره ای بین مقادیر الکتریکی چرخانده شود ، باید از هرکدام از این مقادیر مطلع باشید ، که واحد اندازه گیری خاصی برای آن تنظیم شده است.

برچسب ها ولت متر ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 235
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 68
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 176
  • بازدید ماه : 875
  • بازدید سال : 5,079
  • بازدید کلی : 26,956